PROJECTO INTERDISCIPLINARIO 2012 DEL PI / INTERDISCIPLINARY2012 OF IP

Regiones Culturales alrededor del mundo / Cultural Regions around the world



Nombres de los Integrantes:
Valeria Serrano
Maria Fernanda Camargo
Francisco Guerrero
Pablo Watty
Gabriel Calvillo
Santiago Lobato
Ricardo Macgregor
Tutor : Carlos Gordillo

Introducción

Bienvenidos a nuestra wiki. En esta página encontrarán información sobre Asia Lejano Oriente. Encontraran información como sus aportaciones a la ciencia, artistas,caracteristicas,musica tradicional, localizacion, historia,
etc.
El tema de nuestro proyecto es Asia Lejano Oriente. A cada equipo le tocó una región diferente. Nuestra región tiene muchos países importantes como China, Japón, Corea, Mongolia, Vietnam y muchas más. Hemos tenido que investigar información de nuestra región. Hemos investigado información como sus aportaciones a la ciencia, su localización, artistas importantes y muchas mencionadas anteriormente. Asia Lejano Oriente es una región como mucha riqueza cultural.

¿Qué es el proyecto interdisciplinario?
El proyecto interdisciplinario consiste en que las materias se relacionen unas con otras de diferentes formas. En este proyecto podemos aprender la importancia de un tema con conocimientos de distintas áreas. Este proyecto no se puede hacer sin la ayuda de otras materias porque todas dependen una de la otra. Se relacionan una con otras en los temas de la región. Un ejemplo en cómo se relacionan es la historia y la ciencia de la región porque les la información de la historia encontrarás alguna aportación científica.

¿Qué encontrarás ahí?
En esta página van a encontrar toda nuestra investigación acerca de nuestra región cultural que es Asia Lejano Oriente. Podrán ver sus zonas naturales, sus aportaciones científicas y muchas más. Y al darle clic en nuestros vokis podrán ver de qué se trato este proyecto. Van a ver mucha información de nuestra región cultural pues cada uno de nosotros nos esforzamos mucho. Esperemos que les guste nuestra investigación.

¿Cuál es el objetivo de este proyecto?
El objetivo de este proyecto es investigar a fondo de las regiones culturales que nos toco.

¿Qué signatura participarán en el proyecto y de qué manera?
Todas las asignaturas participarán pues en todas las asignaturas se juntarán para que lleguen a un mismo propósito.
La Interculturalidad
La interculturalidad se refiere a la interacción de culturas diferentes respetuosamente. Es importante aclarar que la interculturalidad no se refiere sólo a las interacciones que ocurre, también se refiere a los diferentes tipos de personas (hombres, mujeres, niños, gente mayor, etc.). Cualquier cultura no puede evolucionar si no tiene contacto contacto con otras culturas. Las culturas se tienen que respetar unas con otras. Toda cultura es básicamente pluricultural. No todos los intercambios culrurales son iguales. No hay culturas mejores ni peores, todas las culturas tienen diferentes formas de pensar y costumbres por eso no está mal. Cada cultura tiene sus tradiciones y formas de vivir por eso todos debemos respetar.


Interculturalism

Introduction


Hello, Welcome to our wiki. On this page you will find many facts and information about Far East Asia, which is the cultural region we were assigned. You will also find material about subjects such as science contributions, art and so on...

For this project each team was given a different cultural region. Our region has many important countries like China, Japan, Korea, Mongolia, Vietnam and numerous others. We have been investigating about its geography, science contributions, famous artists and so on…Far East Asia is a culturally rich region.

What is the interdisciplinary Project?

The interdisciplinary Project is about subjects working together on different aspects of a topic. With this project we learned about diverse areas and topics in Far East Asia. This project could not be done without the contribution of the other subjects.

What will you find?

In this wiki you will find all the investigation that we have done of Far East Asia. You can learn about its national reserves, its music and many subjects. You will find a lot of information because we made a huge effort.

What is the objective of our Project?

The objective of this project is to profoundly investigate our region by investigating its history, politics, geography, math, and many characteristics of Far East Asia.

Which subjects participated on this project?

All the subjects participated on this project in different areas.

Interculturalism is the interaction between different cultures respecting each other and mixing together. It is important to clear up that it is not only about cultures respecting each other it is also about people. A culture cannot evolve without touching with other cultures. There is no bad culture; they have to respect each other. Other cultures have different ways of thinking, dressing and traditions that define them.




ASIA LEJANO ORIENTE


12345.jpg


Los países que integran Asia Lejano Oriente son:

Myanmmar
Brunei
Cambodia
China
Corea Del Norte
Corea Del Sur
Indonesia
Japón
Laos
Malasia
Mongolia
Singapur
Tailandia
Taiwán
Vietnam


Idiomas ó dialectos/Language or dialects

Muchas personas en esta región hablan diferentes idiomas, pero los que mas se usan en la actualidad son:

Chino
Japones
Mandarin
Coreano
Y en algunos lugares también se usa el ingles

Características de Asia Lejano Oriente

Características de la población

La población asiática es de diferentes características como los de piel amarilla y de ojos oblicuos, que comprende el Lejano Oriente desde la Siberia, China, Vietnam, la península de Corea, las islas de Taiwán, Japón, el archipiélago malayo y filipino. Dentro de ese grupo étnico destacan los indígenas como los malayos, de piel morena u oscura que se dividen en diferentes ramas, ya que de ellos descienden los tagalos, visayos, iloacanes, polinesios, melanesios, micronesios, etc. Las etnias de fenotipo blanco comprenden el Medio y Próximo Oriente. Entre ellas destacan los árabes, armenios, judíos, persas, asirios, turcos, rusos, etc. Existen también algunas etnias de tipo negroide y emigrantes de diferentes paíseseuropeos.

A_B.jpg


Características de vestimenta
Japonesa
La vestimenta, por excelencia, y por ser la más reconocida japonesadesde hace mucho tiempo es la yukata o kimono, que es como una bata larga que llega hasta los tobillos, que hace sentirse cómodo, se sostiene en la cintura por un listón grueso,Obi,ocinturón, que por la parte de atrás se hace nudo haciendo una especie de moño. La yukata se usa, en estos días, solo para las fiestas populares, en las mujeres se usan yukatas de variados y alegres colores, y en los hombres, se usa algo más masculina, tal vez una pieza de un color oscuro.
AB2.jpg

China
El qipao o qipaor es un tipo de vestido utilizado en China. De él deriva otro tipo de vestimenta conocida como cheongsam. Los tibetanos y vietnamitas usan trajes similares.
Cuando los manchúes establecieron la dinastía Qing en toda China en 1644, trajeron un sistema nuevo de división administrativa que incluía las banderas (división todavía usada en la región autónoma china de Mongolia Interior), debido a lo cual fueron conocidos como qiren "las gentes de las banderas". Posteriormente surgió un vestido, utilizado por hombres y mujeres, recto y de una sola pieza, que se denominó qipao, "vestido de la bandera". Normalmente era de seda, adornado con cordones en las mangas y en el cuello, y se hizo popular en el palacio imperial y entre los nobles. Los chinos de etnia han fueron obligados, bajo pena de muerte, a vestir la nueva ropa en lugar de la suya tradicional, y así, durante los siguientes trescientos años se convirtió en la vestimenta china por excelencia, sobreviviendo incluso a la revolución de Xinhai, que en 1911 acabó con la dinastía Qing y estableció la República de China. Desde entonces, con pocos cambios, el qipao se ha convertido en la vestimenta arquetípica de los chinos.
Sin_título.jpg

Este es nuestro voki de Frances hablando sobre la Francofonia




Religión/Religions

Taoism: Taoism is a religion based on the god Tao. It is mainly about the flow of the universe, the force behind the natural order and the balance in the universe. It is associated with nature due to the god Tao that is in nature.


external image images?q=tbn:ANd9GcRItLai3zfnxFnigoF0-eWL-KQ2I_7zDcchi8M04CSPd0DYH_r3TBAiHLs

Confucianism: Confucianism is a religion based on the god Confucius. It is mainly about family duty, loyalty, etiquette and relationships. They confirm the existence of spirits, ghosts and deities.

external image images?q=tbn:ANd9GcR13exct4VJHE5l5M3uARyb7xGDf6bdu4hYEm5937xClPQoqwaL4y5QNg

New Confucianism: It is a modernist Confucianism also based on the god Confucius. It is mainly about science and democratic ideas.
external image images?q=tbn:ANd9GcSR6qDwTtIxOqlZ808LAoRfe-AJ_YKPJ1KaW4RVAw_5D2c29qO20sxne2E


Economia/Economy
Principales Actividades Económicas


La Agricultura- Es el conjunto de técnicas y conocimientos para cultivar la tierra y la parte del sector primario que se dedica a ello. En ella se juntan los diferentes trabajos de tratamiento del suelo y los cultivos de vegetales.


La Ganadería-Es una actividad económica de origen muy antiguo que consiste en el manejo de animales domesticables con fines de producción para su aprovechamiento. Dependiendo de la especie ganadera, se pueden obtener diversos productos derivados, tales como la carne, la leche, los huevos, los cueros, la lana y la miel, entre otros.

La Apicultura- Es una actividad dedicada a la crianza de las abejas y a prestarles los cuidados necesarios con el objeto de obtener y consumir los productos que son capaces de elaborar y recolectar. El principal producto que se obtiene de esta actividad es la miel.

Industria Textil-Es el nombre que se da al sector de la economía dedicado a la producción de ropa, tela, hilo, fibra (todo lo que venga con tela) y productos relacionados.

  • Tejeduría. Es el proceso de convertir hilos en telas.
  • Tintorería y acabados. Son los procesos de teñir y mejorar las características de hilos y telas mediante procesos físicos y químicos.
  • Confección. Es la fabricación de ropa y otros productos textiles a partir de telas, hilos y accesorios.
  • Alta costura. El sector dedicado a la remuneración de artículos de lujo. Aunque produce cantidades menores de artículos, estos son de gran valor y crean las modas que determinan la dirección del mercado.
  • No tejidos. Producción de telas directamente desde fibras sin pasar procesos de hilatura y tejeduría

Asia Lejano Oriente tiene muchos países muy poderosos como: China, Japón, Corea, etc.…. y gracias a que muchos ciudadanos se dedican a esto principalmente, estos países han llegado a ser lo que son.


Producto Interno Bruto (PIB), Ingreso Per Cápita (IP) y la Gráfica

Nosotros investigamos sobre el Ingreso per Cápita de todas las regiones culturales. Investigamos cuanto dinero gana un país por cada cabeza, es decir por cada ciudadano que el país tiene.


La investigación fue el producto interno bruto y el ingreso per cápita. Que son:
El ingreso Per cápita: es el país dividido entre los habitantes.
El producto interno bruto: es el valor de bienes de servicios producidos en un país.
El ingreso Per cápita de nuestra región fue 16758.42 y el producto interno bruto es 113963.5.

La representamos en una gráfica circular con las otras regiones naturales. La representamos en grados en una gráfica en el programa Microsoft Office Excel.

Una gráfica circular son también llamados gráficas de pastel. Que se utilizan para mostrar porcentajes o proporciones. Para hacer una gráfica se necesitan recopilar datos. Nosotros sacamos los datos del ingreso per cápita de nuestra región. Nuestra región es Asia Lejano Oriente.
El proceso para hacer una gráfica circular es primero los datos de cada región. Después sacamos el porcentaje de cada región. Luego lo pasamos a grados. Utilizamos el programa Microsoft Office Excel para anotar los datos y luego graficar.
Al ver lo que gana nuestra región nos sentimos bien por que podemos ver que no es un país con muchos problemas y gana casi lo mismo que muchas regiones. Estamos orgullosos de nuestro país por que gana mucho dinero. Nosotros comparamos nuestra región y nos dimos cuenta de que nuestra región no es tan grande ni tan pequeña. La región mas pobre es África Negra con solo 3704.29. Y el mas alto es Norteamérica con 43013.08. Asia Lejano Oriente esta en el tercer lugar con 16758.42. Nuestra región tiene países con gran ingreso como China, Japón, Corea entre otras. Tienen esa riqueza por muchas maneras como el turismo o por ejemplo como China que se esta haciendo uno de los países mas productivos en el mundo. Nosotros decimos que nuestra región no tiene problemas económicos.
Regiónes Naturales/Natural Regions
foto_de_clima.jpg
clima calido
-ecuatorial
- tropival húmedo
- desertico
clima templados
- continental
- mediterraneo y similares
climas fios
- polares
- altas montañas


foto_mapa.jpg


mi país es asia lejano oriente y tiene de regiones naturales:


BOSQUE PLUVIAL TROPICAL
Esta zona abarca las costas del suroeste de la India y Sri Lanka, Myanmar y las precordilleras del Himalaya oriental, las tierras bajas de las costas de Asia Suroriental, Filipinas y la mayor parte del archipiélago malayo.
Las costas occidentales del continente asiático son muy húmedas a causa de las lluvias monzónicas. Viet Nam y Filipinas, sin embargo, se desvían de este modelo ya que sus costas orientales son menos húmedas. En la entera zona, la pluviosidad anual es superior a 1 000 mm y, a menudo, sobrepasa los 2 000 mm. Si bien en las regiones ecuatoriales no existe estación seca, en todos los demás lugares hay una breve estación seca, que generalmente se prolonga de uno a cuatro meses. Las temperaturas son siempre elevadas.En las partes más húmedas de esta zona muy vasta, el tipo de vegetación predominante es el bosque denso húmedo de especies de hoja perenne.


BOSQUE CADUCIFOLIO HÚMEDO TROPICAL
Esta zona incluye las tierras bajas de Sri Lanka; gran parte de la India peninsular; la cuenca accidentada que constituye la mayor parte de Myanmar; el valle del río Rojo y las estribaciones inferiores de las montañas circundantes en Viet Nam del norte; las bajas mesetas del extremo occidental de la Cordillera de Annam, en Viet Nam del sur, la República Democrática Popular Lao y Camboya; las planicies y las estribaciones occidentales de las montañas en Filipinas; los llanos bajos, a menudo pantanosos, del sur de Nueva Guinea y partes de la Isla Hainan y la Península de Lezhou en China.
Los lugares en que la influencia del monzón del sureste es menor se caracterizan por un régimen de precipitaciones que oscila generalmente entre 1 000 y 2 000 mm, y una estación seca de tres a seis meses. Las temperaturas son siempre elevadas, y normalmente llegan a una media que supera los 20°C durante el mes más frío,
La vegetación natural se compone principalmente de bosques caducifolios o semicaducifolios, que comúnmente se conocen como bosques monzónicos. Muchos de los árboles predominantes pertenecen a las familias de Leguminosae, Combretaceae, Meliaceae o Verbenaceae. Asimismo, están presentes las dipterocarpáceas, pero en forma menos conspicua que en el bosque pluvial.
BOSQUE SECO TROPICAL
La zona comprende las llanuras costeras a lo largo del Golfo de Bengala y la parte nororiental de la Meseta del Deccan, en la India, y Sri Lanka, y en Myanmar incluye la cuenca en torno de Mandalay. En Tailandia abarca la extensa y plana cuenca aluvial del río Chao Phraya, así como la meseta Korat y el valle del río Mekong. En Camboya corresponde a la entera planicie central formada por el bajo Mekong y el lago Tonlé Sap. Asimismo, hacen parte de esta zona el delta del Mekong en Viet Nam y los tramos costeros estrechos en el sur de Papua Nueva Guinea.
Estas zonas están protegidas contra los vientos húmedos que soplan de los océanos y reciben parcialmente, el monzón del suroeste durante el verano. En invierno, en cambio, están influenciadas por los vientos secos del monzón del noreste. Las precipitaciones oscilan entre 1 000 y 1 500 mm, hay una estación seca que dura de cinco a ocho meses, y la temperatura promedio del mes más frío supera siempre los 15°C y, a menudo, los 20°C.
SISTEMA MONTAÑOSO TROPICAL
Los sistemas montañosos tropicales incluyen los bosques Himalaya orientales; las montañas que se extienden desde el Tíbet al norte de Indochina, la península de Malasia y la cordillera de Annam; las cordilleras centrales de las islas de Indonesia y Filipinas; picos relativamente altas (de más de 2 000 m) en la India y Sri Lanka; y montañas en el suroeste de la península Arábiga.
La mayor parte de las montañas tropicales de Asia, es decir, las que alcanzan por lo menos 1 500 a 2 000 m, se caracterizan por un clima húmedo. El Himalaya tiene una zona subtropical en el noroeste y una zona húmeda tropical en el sudeste. Nepal es la región de transición entre estas dos zonas. En todas las montañas tropicales, entre 1 000 a 1 500 m y 4 000 m, la precipitación anual excede a los 1 000 mm, a veces incluso a los 2 000 mm. La zona submontana de los bosques orientales del Himalaya tiene una estación seca pronunciada de tres a cinco meses, con una temperatura media en el mes más frío superior a 15°C. En todas las demás zonas, la estación seca, si se verifica, es muy corta. La temperatura media del mes más frío desciende rápidamente a medida que aumenta la altura, y de 4 500 a 5 000 m hay nieve perenne.
mm en las escarpas más altas. Existen dos temporadas de lluvias, de marzo a abril y de julio a septiembre.
BOSQUE HÚMEDO SUBTROPICAL
Esta zona ecológica se halla distribuida principalmente en China sudoriental, al sur del río Yangtze, en el extremo meridional de la República de Corea y en el sur del Japón. En el Cercano Oriente existen dos pequeñas unidades geográficas bien diferenciadas: los bosques húmedos a los pies de las cordilleras del Cáucaso, que se extienden hacia el oeste a lo largo del Mar Negro, y los bosques húmedos que se hallan en las estribaciones de las montañas de Talish, en el Mar Caspio.
Los inviernos varían de templado a caliente, y los veranos son calurosos y húmedos. Los frentes fríos septentrionales, procedentes de Siberia, influencian mucho las temperaturas invernales, mientras en verano el monzón del Pacífico acarrea grandes cantidades de lluvia a la región.
Las temperaturas medias anuales en China y la Península de Corea oscilan entre 15° y 17°C en la parte norte de la zona, y llegan a casi 21°C en el sur y sureste. La pluviosidad anual varía entre 800 y 1 300 mm en toda la región septentrional, mientras que más al sur, al ser más húmedo, puede llegar a 1 800 mm y, a veces, a 2 500 mm en las montañas bajas.
BOSQUE SECO SUBTROPICAL
Esta zona se limita al Cercano Oriente y ocupa una faja relativamente estrecha a lo largo del Mar Mediterráneo y las colinas bajas que se extienden paralelas a la costa, además de la parte septentrional del valle entre el Jordán y el Arava. Se caracteriza por un clima típicamente mediterráneo con inviernos moderados y húmedos, y veranos secos y relativamente calientes. La precipitación anual oscila entre unos 400 y 800 mm y disminuye de norte a sur.
Existen varios tipos de pinares, cuyas especies dominantes son o el pino de Alepo
ESTEPA SUBTROPICAL
Esta zona está restringida a Asia occidental, sobre todo el Cercano Oriente, pero también el Afganistán y el Pakistán. El clima es semiárido, con una pluviosidad anual que oscila entre unos 200 y 500 mm. En el Cercano Oriente las lluvias llegan durante el invierno, mientras que en el este del Afganistán y el Pakistán caen en su mayor parte entre junio y septiembre. Aunque las La vegetación está formada por matorrales bajos y pastos intercalados con árboles dispersos, especialmente en los lugares más húmedos..
SISTEMA MONTAÑOSO SUBTROPICAL
En Asia, los sistemas montañosos subtropicales abarcan grandes superficies de oeste a este, en una faja casi continua que se extiende desde las montañas y las tierras altas de Turquía hasta los extremos orientales del Himalaya, en el sur de China.
El clima del sistema montañoso del Cercano Oriente es sumamente variado, por lo que respecta tanto a las temperaturas como a las precipitaciones. Éstas predominan durante el invierno y oscilan entre 500 y 1 400 mm. La temporada de las lluvias inicia alrededor de septiembre y termina en mayo o junio, mientras que el resto del verano es seco y caliente.
A lo largo de toda la cadena del Himalaya las lluvias aumentan de oeste a este y el régimen climático se transforma gradualmente de mediterráneo a típicamente monzónico. Además, en las zonas más internas de esas montañas la presipitación disminuye. En los niveles submontano y montano, las precipitaciones varían de menos de 1 000 a 1 500 mm, con al menos uno o dos meses secos, o incluso hasta siete u ocho. La temperatura media del mes más frío es de unos 15°C en la zona submontana, mientras que en las alturas superiores a 2 000 m no llega a 10°C
La vegetación de la estepa-bosque y de la estepa ocupa grandes extensiones de las tierras altas centrales y de las mesetas de Turquía y el Irán
BOSQUE CONTINENTAL TEMPLADO
Esta zona incluye los bosques templados de China, la Península de Corea y el Japón. En China la temperatura media anual varía mucho, de 2°C en el norte a 14°C en el sur. El clima es claramente estacional, pues el invierno es bastante largo (de cuatro a siete meses) y la primavera corta (de uno a tres meses). En la parte septentrional, los veranos calurosos registran temperaturas medias superiores a 20°C durante el mes más caliente y una temporada de crecimiento de 100 a 150 días. En gran parte de la región la pluviosiodad anual oscila entre 400 y 800 mm, y llega a 1 000 mm en el sureste. En el sur, la temperatura media durante los meses más fríos es inferior a 0°C. Sin embargo, gracias a los calurosos veranos, la media alcanza 24°C en el mes más caliente, excepto en las montañas. La temporada de crecimiento se prolonga por 200 días. La pluviosidad anual de 600 a 1 000 mm se distribuye de forma desigual en el transcurso del año, si bien las zonas costeras reciben más lluvia, de 1 000 a 1 400 mm. La Península de Corea y el norte del Japón poseen condiciones climáticas similares.
SISTEMA MONTAÑOSO TEMPLADO
Los vastos sistemas montañosos de Asia central, que incluyen la meseta del Tíbet, en China, y los sistemas montañosos de Altajn y Changajn de Mongolia constituyen esta zona ecológica. También las montañas del Japón forman parte de ella.
En las montañas más bajas del centro-norte de China, la temperatura media anual disminuye de 14°C en las colinas orientales bajas, más calientes, hasta 8°C en las tierras altas y más frescas del oeste. La diferencia en la temperatura media de julio es de 20°C en el este y 26°C en el oeste, mientras en enero varía entre 0° y -10°C. De modo parecido, la precipitación anual generalmente alcanza una media de 800 mm en el este y 300 mm en el oeste, la mayor parte de la cual cae durante el verano. Sin embargo, esta región de transición es estacionalmente bastante húmeda para sustentar una
BOSQUE BOREAL DE CONÍFERAS
Esta zona se limita a la parte septentrional del noreste de China y abarca fundamentalmente Daxinganling (el Gran Xingan), una meseta de mediana altura. Su clima es riguroso, con inviernos largos y fríos, y la temperatura media anual oscila entre -1o y -6°C, siendo la media mínima del mes más frío inferior a -25°C y la mínima extrema inferior a -45°C. Los suelos están cubiertos de hielos permanentes o registran heladas durante la mayor parte del año. Los veranos relativamente calientes alcanzan una temperatura media mensual de 15°C en los meses más calurosos, con una temporada de crecimiento de unos 90 días. La mayor parte de la precipitación media anual, que asciende a 500 mm, cae durante el verano.
La Flora y La Fauna
Historia/History
Aportaciones Científicas en Tiempos Antiguos y Modernos
Far East Asia Scientific Contributions
Far East Asia

Scientific Contributions

The science is important for the entire world. It helps us understand what´s happening in the countries the continents and so on. Without scientific contributions the world be different know that what we know. Now the scientists are discovering new things to make us living better.
-Science and technology in China
Science in China has a long history and helped develop Western science. Needham (1993) a researcher has studied a lot f the development of science and Technologies in China. In the west it is thought that the roots of science and the scientific method CAME from Greece and Greek thought. There is a tendency among scientists to claim that not only for the modern science, but also for science in general. A part of science is a legacy from Greek philosophy. The Egyptians, it is true,, Developer instruments for surgical operations. Babylonians contributed with numerical methods to predict the movement of the planets. But a lot f this contributions were originated in the old Chinese culture.
A group of ancient tombs have been discovered in recent years in the Shandong Province which date back 4,500 years. Among the relics there are about a dozen pottery wine vessels, which bear one character each. These characters are found to be stylized pictures of some physical objects, and so are called pictographs. By 1700 BC, symbols were carved on oracle bones and tortoise shells, shown at left. These are thought to be the first true Chinese writings. These picture words underwent a gradual evolution over the centuries until the pictographs changed into "square characters," some simplified by losing certain strokes and others made more complicated .By 1200 BC Chinese writing was already a highly developed writing system that was used to record a language fairly similar to classical Chinese. In 1000 BC the first book was produced. By inventing writing so early in their history, the Chinese preserved a record of their history and learning.
external image images?q=tbn:ANd9GcSaUt9RlG6Fwa93At52aTnSr4bfUox9_d8SIEfUsFpT6tLp4DsHkE_L
Magnetic compass
In 500 BC, Chinese scientists had studied and learned much about magnetism in nature. Scientists learned to "make magnets" by heating pieces of gold to red hot temperatures and then cooling the pieces in a North/South position. The original lacquered earth plate, dating to the 3rd century BC, is at the Museum of Chinese History. Later, the magnets were placed on bronze plates marked with directional signs. Compasses were first used in Feng Shui, the layout of buildings. By 1000 AD, navigational compasses were widely used on Chinese ships, enabling them to navigate without stars in view. The magnetic compass remains an essential navigational tool today

external image images?q=tbn:ANd9GcQuoklp5d2r-M1tbRl_GXRRuq7BE6d0LckKLfQ4FjExtQ9WbjYzK0gs0w


Philippines
Biology
Giant Lizard:
In April 8, 2010 an international team of biologists identified a new species of giant lizard feet long. A being that inhabits the forests of the Sierra Madre mountain range in northern Luzon Island, that is the largest in the Philippines. The lizard, named 'Varanus bitatawa', is a distant cousin of the Komodo dragon, but feeds mainly on fruit and snails and because their gentle nature they spends most time in trees, This was published in the journal Biology Letters of , the Royal Society of London.



external image images?q=tbn:ANd9GcQeAHrqtc8onWCkf2PcvA8tB7dh2KIiB9LmNWS6SPjhCZM4t8_NMjFWHQI_



Indonesia

Living in a land and maritime culture, people in the archipelago Indonesia have been famous in some traditional technologies, particularly in agriculture and marine. In agriculture, for example, people in Indonesia, and also in many other countries in Southeast Asia, practice the art of rice is treasuring. Buggies and Makassar in Indonesia are also known for their technology in the manufacture of wooden sailing ships called Pinisi boat. Borobudur and many other temples (Candis) domain also marked the Indonesian people in architecture and building technology.


external image images?q=tbn:ANd9GcR6fUbfDJhp480Cq6KRnN_IqI6oN9Ptw6uU5qgv7W9VZWFWTlL2xxcSGyc


Myanmar
Important stories of Myanmar: Myanmar is reigniting an ethnic civil war near the border with China. Bold “Haywire and Red Tails.” Science: A drug treatment that is helping dogs with spinal cord problems.
external image images?q=tbn:ANd9GcRAu60urKg_sEMBfBEVILwE7KbfW9AX0f5mb_f5IqeO0xdmzE42V2fIhIY

Malaysia
It was created in 1973 by the federal government as the Ministry of Technology, Research and Local Government and was reformed in 1976 as the Ministry of Science, Technology and Environment (MOSTE). The objective behind the creation of the ministry is to improve competitiveness in the fields of science and technology through the generation of knowledge and sustainable development.
external image images?q=tbn:ANd9GcSDpViLq-y3ljt-dOUL9_Bfr4_duXdbityRJdFbGqbL-3_aq4HpSjH2w6U


Brunei

The Brunei Darussalam national IT council (BIT) was established in October 2000. It is the main backbone for developing and facilitating the state of IT development for the whole nation is trying to make an electronic government and paperless society.

These 2 organizations work to develop better telecommunications and internet. This will help develop technology and science in Brunei.

external image images?q=tbn:ANd9GcRlxOowedJaUNAAbQFuVn2trI21IoGZyRg84kuR7EDYU-CQuVv5mN-1cr4
Camboya

The jemer architecture is unique in the world. It defines the jemer culture. Pagoded are an example of this architecture, like the old temples of Angkor.

external image images?q=tbn:ANd9GcTWBB-boW2jawM-wPBgWvgd6Dsr6eqdBiA2rZaXx2Rbv6g61JZTMWaDElVV
Mongolia
Mongolia has tradition of respect for knowledge and wisdom. In 1264, chinggs’s grandson khubilai khan, founded the so-called “institute of learned scholars “by which the concept of ACADEMY was given to the world. In 1921! The literary committee” was established.
Geological maps have been produced. Classification analysis location, development and history of the main periods of the organic would from 700milion years have been made. Maps and seismic activity locations and net of earthquake occurrences have been created.

external image images?q=tbn:ANd9GcTjdW_qv5KvNNR55R1OKJafxYytHAhKGC3AALp3Ke7qbyKMNmYUKmHPQwyu

Aeronautics
Japan has also made headway into aerospace research and space exploration. Japan Aerospace Exploration Agency realize space and planetary, aviation, and how to develop more the rockets and satellites investigations. Japanese people also build the Japanese Experiment Module; this rocket was launched during the Space Shuttle assembly fights in 2007 and 2008 and the HTV to transfer payloads to the station in the year of 2009.
external image images?q=tbn:ANd9GcRlk62nem5DOQWe0eidWWzu-80vRaviVDxEpoltOu3-Ti40tX4dhH8FWg


South Korea
Aerospace Research:
South Korea had sent to space 10 satellites from 1992, all using foreign rockets and overseas launch pads. Some of them are Arirang-1 (in 1999) and Arirang-2 (in 2006). But Arirang-1 was lost in the big space after nine long years of service.
The first Korean in space was Yi So-yeon in April of 2008. He was lunched to space aboard the Russian Soyuz TMA-12.
external image images?q=tbn:ANd9GcR1W--SHP7ay20CIjGw6I55_fmm44TYkz6M81_z6EuYhOgTjlQ3Su9h_g

North Korea
In computer technology North Korea hardware developments have been lagging behind, but its software developments have been sound and are being expanded. Software development is on a high level and it can become a major export item in the future. North Korea has develop its own operating system call The Red Star, it also haves an internet network call Kwangmyong. North Korea specialists demonstrate a high degree of technological literacy. The Korean Committee of Space Technology is the country´s national space agency.
North Korea is also researching and deploying many military technologies like GPS jammers, stealth paint, midget submarines and human torpedoes, chemical, biological and nuclear weapons, anti-personnel lasers and ballistic missiles.

external image images?q=tbn:ANd9GcQK9QYV2OulWR6l4cadgK57frap9h_0IBIR63ofUKuxcrC5VtEuqAufItM


Conclusion:
The scientific contributions are a prove that we are growing up in Technology and Medicine. We are discovering new elements, formulas, and technology that will help us in the future. We are mixing species to satisfy our needs. We think that especially our region has many potential to give many contributions in Science.

Numeración Antigua


Matemáticas Introducción

Nuestra región cultural es Asia Lejano Oriente. Les vamos a hablar sobre la numeración china. La numeración china comenzó a utilizarse aproximadamente 1500 A.C. Desde hace 5000 años la gran mayoría de las civilizaciones han contado en unidades, decenas, centenas, millares, etc.

La numeración de china su principal instrumento de operatoria fue el Abaco. En la china antigua la primera obra matemática fue probablemente el Chou Pei que son la horas solares, esto fue aproximadamente cerca de 1200 A.C. Junto a ella la más importante “la matemática de los nueve libros” tubo más de 246 problemas. Hemos llegado a la conclusión de que las civilizaciones chinas recurrieron a inventar este sistema por distintas necesidades como el comercio marítimo.



Los principales números en la numeración china son:
ricky.jpg


Cultura/Culture

Celebraciones Importantes

El Festival del Año Nuevo chino es una de las fiestas más significativas para el pueblo chino en todo el mundo, indistintamente del origen de sus antepasados. También es conocido como el Festival del Año Nuevo Lunar debido a que está basado en el calendario lunar, en vez del calendario gregoriano. La fiesta es una ocasión muy jubilosa debido principalmente a que es el tiempo en que la gente se libra del trabajo para reunirse con la familia y los amigos.

El origen del Festival del Año Nuevo chino puede ser remontado a miles de años a través de una serie de coloridas leyendas y tradiciones que evolucionan continuamente. Una de las leyendas más famosas es la de Nien, una bestia extremadamente cruel y feroz, que según la creencia de los chinos, comía personas en la víspera del Año Nuevo. Para mantener a Nien lejos, se pegaban coplas en papel rojo en las puertas, se iluminaba con antorchas y se encendían petardos durante toda la noche; ya que se dice que Nien temía el color rojo, la luz del fuego y los ruidos muy fuertes. A inicios de la mañana siguiente, al impregnarse el aire con los sentimientos de triunfo y renovación por haber mantenido alejado a Nien por otro año, el saludo más popularmente escuchado era kung-hsi o "felicitaciones".

http://www.gio.gov.tw/taiwan-website/5-gp/newyear/culture35es.htm

Japón

DICIEMBRE

El día 14 se dedica al Gishi Sai, un servicio religioso conmemorativo de los 47 ronin, o samurais sin señor, que ese mismo día pero en el año de 1702 se suicidaron suicidaron ritualmente tras vengar la muerte de su señor. La ceremonia tiene lugar en el templo de Sengaku-ji, el mismo lugar donde fueron enterrados. Entre los días 17 y 19 se celebra la Feria de las Raquetas (Hagoita ichi) en el Senso-ji.


Olimpiadas y Deportistas Importantes

Olimpiada u olimpíada es el periodo de cuatro años que transcurre entre cada edición de los Juegos Olímpicos, si bien en la actualidad es común el uso de esta palabra para designar a los propios juegos.
Lu Chunlog CHINA
Lu Chunlong nació en Jiangyin, Jiangsu, China. Compitió en los Juegos Olímpicos de Verano Beijing 2008 en la Gimnasia acrobática, donde ganó la medalla de oro. En Beijing 2008 compitió último luego de dominar los preliminares, Lu Chunlong se había clasificado para los Juegos Olímpicos al superar a Campeón del Mundo. Ye Shuai por el segundo puesto en el equipo chino, ante una tremenda presión para entregar la medalla de oro a un atleta de la sede.

external image images?q=tbn:ANd9GcQ2dgHTX8M5r-7bAnJF4I-ldewBXIzXO7G5iVR1eqPJ1k3Bc02bszgXgxzb
Dong Dong CHINA
Dong Dong es un gimnasta acróbatico masculino chino que compitió en los Juegos Olímpicos de Verano 2008 en Beijing, donde ganó la medalla de bronce. En el Campeonato Mundial de 2007 en la ciudad de Quebec obtuvo el segundo lugar en la prueba individual de Gimnasia acrobática. En los Juegos Olímpicos 2008 en Beijing, ganó la medalla de bronce. Dong ganó el Campeonato del Mundo 2009 de San Petersburgo, Rusia, en la prueba Individual.

external image images?q=tbn:ANd9GcSN_4aBJHfL8VFG6L1PnenaTeopJbechlzgMZwxTWdNBzQ6TxNZMdJnKRI
Liu Xiang CHINA

Liu Xiang, nacido 13 de julio 1983 en Putuo, Shanghai, China, es un corrredor de especializado en carreras de 110 metros con vallas. Liu es medallista de oro olímpico y campeón del mundo. Su medalla de oro olímpica en Atenas 2004 fue la primera en eventos de campo y pista de los hombres para China.Liu es uno de los atletas de mayor éxito comercial de China y se ha convertido en un icono cultural. Él es el primer atleta chino en conseguir la "triple corona" del atletismo. Fue por largo tiempo poseedor del récord mundial, Campeón del Mundo y Campeón Olímpico. Hasta que el cubano Dayron Robles tomo la supremacía. Él era el favorito para ganar otra medalla de oro en los 110 metros con vallas en los Juegos Olímpicos de Beijing, pero para el disgusto de sus fans, tuvo que retirarse de la competencia en el último momento después de una salida en falso y el agravamiento de una lesión. Es un fuerte candidato a obtener en oro en los 110 metros con vallas en Londres 2012.
external image images?q=tbn:ANd9GcRROCbp_-HmTxNylDC6JmoBf_P19l84j8DP1rU4yyre5kZgouxDcqSAN3Q

Música Tradicional

La música de China data de los comienzos de la civilización china. Existen documentos e instrumentos que proveen evidencia de una desarrollada cultura musical ya desde la Dinastía Zhou (1122 a. C. - 256 a. C.). Hoy en día, la música continúa una rica herencia, mientras emerge en una forma más contemporánea al mismo tiempo. La música se ha convertido en algo más comercial en Hong Kong y Taiwán; mientras que en la china continental la música se ha construido más en la tradición y puede ser considerada más sofisticada.
Japón
En Japón existe una inumerable variedad de tipos de música tradicional. Dos de los estilos más antiguos son shōmyō u "hombre gordo que canta", y gagaku o música orquestal de la corte, ambos estilos provienen de los períodos Nara y Heian.
El gagaku es un tipo de música clásica que ha sido ejecutada en la Corte Imperial desde el período Heian. Kagurauta Azumaasobi y Yamatouta son repertorios relativamente autóctonos. Tōgaku y komagaku se originaron a partir de la dinastía china Tang por transmisión por la península de Corea. Adicionalmente, el gagaku se divide en kangen (música instrumental) y bugaku (danza acompañada de gagaku).
Las honkyoku ("piezas originales") se remontan al siglo 19 a. C.. Éstas son piezas para solo de shakuhachi ejecutadas por los monjes de la secta mendicante Fuke de budismo Zen. Estos monjes, llamados komusō ("monjes de la vacuidad"), ejecutaban honkyoku para las limosnas e iluminación. La secta Fuke dejó de existir hacia finales del siglo xix, pero actualmente continúa una tradición escrita y oral de numerosos honkyoku , si bien esta música es hoy a menudo ejecutada en conciertos o escenarios musicales.
Instrumentos
Los instrumentos estaban tradicionalmente divididos en ocho categorías de acuerdo al material con que estaban hechos. Por el otro lado, los instrumentos modernos se dividen por la forma en que se tocan y se clasifican en tres grandes categorías: instrumentos de viento, cuerdas y percusión.

LA CÍTARA: La cítara es un instrumento de cuerda pulsada, con cuerdas metálicas afinadas por pares.


external image images?q=tbn:ANd9GcRjV4xDTsp9LCIu-ZuU8igfKNc0U-XKDdJ1xlNosVwJEDGc3sBzqLBDughN






LAUD El

VIOLIN

FLAUTA (DIZI)

ARPA

SHENG El

YUNLUO
DAGU
Compositores Principales
China
  • Liu Tianhua (1895-1932)
  • Ch'eng Mao-yün (1900-1957)
  • Xian Xinghai (1905-1945)
  • Xiao Shuxian (1905-1991)
  • Nie Er (1912-1935)
  • Wang Luobin (1913-1996)
  • Du Mingxin (1928- )
  • Peng Xiuwen (1931-1996)
  • Wong Jim (1940-2004)
  • Zhao Jiping (1945- )
  • Qu Xiao-Song (1952- )
  • Chen Yi (1953- )
  • Jing Jing Luo (1953- )
  • Zhou Long (1953- )
  • Bun-Ching Lam (1954- )
  • Bright Sheng (1955- )
  • Ye Xiaogang (1955- )
  • Tan Dun (1957- )
  • Cong Su (1957- )
  • Jian-Hua Zhuang (1959- )
  • Yihan Chen

Corea
AHN Eak-tai
  • Toshiko Akiyoshi
  • Noriyuki Asakura
  • Nana Azuki
  • Shirō Hamaguchi
  • Minako Hamano
  • Masashi Hamauzu
  • Yoshihisa Hirano
  • Joe Hisaishi
  • Kaoru Wada
  • Hajime Wakai
  • Kanon Wakeshima
  • Takeo Watanabe
  • Zentarō Watanabe






Audiobook Script




Title (Literature)
Corean Love
Image (Visual Arts)
Authors (Literature)
María Fernanda and Valeria Serrano
Narrator and characters (Literature)
Narrator- Valeria Serrano. Lee-Hum- Paco Guerrero. Shy-Lee-María Fernanda Camargo. Dad-Pablo Watty and Santiago Lobato.
Reader- Ricardo Mac Gregor and Gabriel Calvillo
Settings (Literature)
Corea
House
War Camp
Narrator and Character (Literature)
Dialogue (Literature)
Audio Effects (Technology)
Music (Artes Interpretativas)
Duration (Literature)
Narrator
Long time ago during the Korean war. There was a girl named Shy-Lee , she was 16 year old and his father was a military and he was going to fight. That’s how all started.



Shy-Lee
It was late at night. Dad told me I must be ready to receive visits. When they arrived, I saw a tall chubby and strong soldier, after him there was a boy morels my age. He was 18 years old and his named was Lee-Hum he was tall, strong and very handsome.
Grasshoppers
Owl


Lee-Hum
When I went out of the car I saw her. General Lee´s daughter. The most beautiful girl I have ever seen in my life. But I did know that my father would not let me fall in love with her. But it was too late I already seen her.
Grasshoppers
Owl


Shy-Lee
Hi! Do you want some tea?



Lee-Hum
yes I want some tea



Pablo
Can we go to plan the battle!?



Narrator
Time passed from march 24 to June 20 of 1950



Shy-Lee
During I month I meet Lee-Hum many times. Know we are dating in secret no body know it. Now he is packing to go to war



Lee-Hum
I have just leave my home, my life, and most important thing I left Shy-Lee
Cars


Shy-Lee
I have not received any news about my dad and nether about Lee-Hum. I am worried, but I must be optimists and thinks that all is ok.



Narrator
During 3 years Shy-Lee received many letters. this were the 3 more important she read



Ricardo
Dear Shy-Lee
I am happy that ‘am still alive to write to this letter to you. I have been fighting during more than one week. I must admit that is horrible to see so much people that suffer because this war. It is horrible to think that won’t see you during 3 years. But I promise you I always love you. In my camp we are 40 men and we are going to plan our attack. But remember that I will count the hours until I see you.
Your forever
LEE-Hum
Shuts


Narrator
During many months Shy-Lee and Lee-Hum keep writing but one day Shy-Lee dad discover they letters when he came back from war. He order Shy-Lee not to see again Lee-Hum.



Shy-Lee
Dear Lee-Hum
I can’t write you again. If my father knows I am doing it well he will do bad things.
Love you and sorry
Shy-Lee



Narrator
During the year of 1951 Lee-Hum received a shot in his
head. When he was better he write to Shy-Lee
Shot
Scream


Gabriel
Dear Shy-Lee
I received a shot. But I am ok. I want to see you to see you again in only 1 year more I will be there. It is a promise.
See ya
Lee-Hum



Narrator
But this letter never arrived to Shy-Lee until she discover her dad’s plan. He put on fire all of Shy-Lee letter’s. She was disappointed. But love is more powerful. On June 19 Shy-Lee received this letter
Chimney


Ricardo
Dear Shy-Lee
I am happy to tell you I return home. I have something to tell you. But I have to do it in person. I will see you son
Happy to go back
Lee-Hum
Birds


Narrator
Shy-Lee
15 day’s letter
(crying ) Lee-Hum I miss you. Don’t go again. I am can’t believe you are here
Crying


Lee-Hum
Me neither but I have to ask you something Shy-Lee do you want to………



Santiago
STOP!! Shy-Lee I told you that……
Shouts


Shy-Lee
no I love him and I will be happy with whit or without your permission



Pablo
Do you really love him well……. You can be together.



Lee-Hum
Shy-Lee DO YOU WANT TO MARRY ME?



Shy-Lee
YES! YES! YES!



Narrator
Shy-Lee and Lee-Hum married and they have a girl named Jee-Hum and live happy, in peace and in love.
Wedding Musica


CREDITS


Music
Duration
María Fernanda Camargo
Valeria Serrano
Pablo Watty
Francisco Guerrero
Santiago Lobato
Gabriel Calvillo
Ricardo Macgregor

Narrators(Literature):

Background music (Artes interpretativas):

Effects (Technology):

Image (Visual Arts):



This Audio Book is about 15 minutes



Visual Artists
School Mural
Mural Introduction

Our school has a mural that is about history.We changed the mural this year and did another one obout the regions around the world.We did a map of the world separated by regions, inside each region we put the characteristics, the culture, its culture and may aspects that made each region what it is.We taked many weeks to investigate all the aspects, then we take 1 week to sketch the mural, then the teacher spent 1 day seketching it on the wall, finally we painted the mural 2 weeks. All the people participated a little bit..If you see the mural yoiu can see a big map of all the world.Inside each region its all that makes that region what it is like:

-Music

-History

-Sports

-Art

-Cloth

-Traditions

and may others.

You can see also a lot of sea, the sea has wales in it.There is a huge title saying Cultural Regions around the world

This are all the cultural regions that were in the map:

-Dark Africa

-Mediterrean Africa

-Eastern Europe

-Western Europe

-Far East Asia

-Middle East Asia

-Near East Asia

-North America

-Latin America

-Russia

-Oceania

We use the teqnique of Muralism.We saw on art class the Muralism.We used characteristics of Muralism.We organized by doing the work on team and doing it with a lot of effort before painting it, then we painted it by turns so everyone could paint a little.At the end we were so proud of the hard work of all.



Historia/History
Política/Politics

Conflictos que han destacado en la Historia de la zona


Las Invasiones

external image images?q=tbn:ANd9GcQ2S4jqiuUug97oQV64xU08SXGT5dmayf_18cAWvjXknunP2glzz-foNrA

Muralla defensiva en Hakata. Moko Shurai Ekotoba, (蒙古襲来絵詞) c. 1293. Kublai Khan reclamó el título de emperador de China en 1259 y estableció su capital en Pekín en 1264, ocupando la península de Corea poco tiempo después. Dos años más tarde, Kublai envió emisarios a Japón, ofreciendo a los japoneses dos alternativas: someterse al imperio mongol pacíficamente o afrontar una invasión. En 1268 un segundo grupo de emisarios intentó negociar, pero al igual que sus predecesores, regresaron con las manos vacías. El Chinzei Bugyō, o Comisario de la Defensa del Oeste recibió a las dos embajadas mongolas y remitió sus mensajes al shōgun en Kamakura y al Emperador en Kioto. También hubo un intercambio de mensajes a través de emisarios coreanos y algunos embajadores mongoles. El bakufu (término japonés que se refiere al gobierno del Shogun) ordenó que regresaran a sus propiedades todos los terratenientes de Kyushu, la isla más cercana a Corea y por ende el punto de invasión más probable. Las fuerzas militares de Kyushu se posicionaron al oeste para defender los puntos en los que los mongoles probablemente desembarcarían. Además se organizaron grandes encuentros para rezar, mientras que el gobierno enfocó todos sus recursos monetarios en esta crisis.

external image images?q=tbn:ANd9GcSxWpkVUg1DiE2YyVWMLqQyp15wtEkNEiKHiq5R-wjBH1zvfVPnb62xj9o

Japoneses atacan embarcaciones. Moko Shurai Ekotoba (蒙古襲来絵詞), c. 1293. El Khan estaba dispuesto a ir a la guerra ya en 1268, pero era consciente de que los coreanos no tenían recursos para proveerle en ese tiempo un ejército o marina suficientes. Envió una fuerza a Corea en 1273 para actuar como

guardia de avanzada, pero fue incapaz de sobrevivir de lo que producían las tierras de Corea y por ende hubo de regresar a China a por suministros. La gran cantidad de caballos que los mongoles requerían para su ejército precisaba una vasta cantidad de tierras de pastos, un hecho que limitó el movimiento de las tropas ya que en ciertas tierras no crecía nada. Finalmente en 1274 la flota del Imperio Mongol zarpó con aproximadamente 15.000 guerreros mongoles y chinos, junto con unos 8.000 soldados coreanos. La fuerza naval incluía 300 barcos de gran tamaño, y entre 400 y 500 embarcaciones pequeñas. La flota capturó fácilmente las islas de Tsushima e Iki, y el 19 de noviembre los barcos mongoles anclaron en la bahía de Hakata (muy cerca de Dazaifu, la ciudad que había sido el centro administrativo de Kyushu). Al día siguiente se inició la batalla de Bun'ei (文永の役), también conocida como la "batalla de la Bahía de Hakata". Los mongoles contaban con armas y tácticas superiores, pero los japoneses contaban con muchas más tropas que se habían preparado para el ataque con meses de anticipación, y además habían recibido refuerzos cuando se perdieron Tsushima e Iki. Los japoneses pudieron prevenir el avance mongol a lo largo del día y al anochecer se desató una tormenta que causó la retirada de los mongoles.



external image images?q=tbn:ANd9GcSy6DR78VMc4lfNVwl_94FDNuRp6l2NL_dduNbNegoNy8lpQ0RmeFvbvDc

Samurái japoneses suben abordo de barcos mongoles en 1281. Moko Shurai Ekotoba (蒙古襲来絵詞), c. 1293. A inicios de 1275, el Bakufu incrementó los esfuerzos destinados a repeler una segunda invasión que creía inevitable. Además de mejorar la organización de los samurái de Kyushu, ordenó la construcción de fuertes y otras estructuras defensivas en los diversos puntos de desembarco, incluyendo Hakata. Mientras tanto, el rey de Corea intentó negociar con los mongoles para que cesaran las invasiones a Japón. En la primavera de 1281, la flota china de Kublai tuvo retrasos con el aprovisionamiento y la administración, mientras que la flota coreana consiguió zarpar, aunque sufrió grandes pérdidas en Tsushima y fue obligada a retirarse. En el verano, las fuerzas navales chinas y coreanas combinaron sus esfuerzos y capturaron Iki-shima para luego posicionarse en diversos puntos de Kyushu. Tras varias escaramuzas, conocidas colectivamente como la Batalla de Kouan (弘安の役) o la Segunda Batalla de la bahía de Hakata, los mongoles se vieron obligados a retornar a sus embarcaciones. Un gran tifón, denominado kamikaze, azotó las costas de Kyushu durante dos días sin cesar, destruyendo gran parte de la flota de los mongoles





Bomba atómica en Nagasaki, Japón

Efectos del bombardeo

Los ataques se efectuaron el 6 y el 9 de agosto de 1945, y pusieron el punto final a la Segunda Guerra Mundial

Nagasaki, antes y después de la bomba atómica.

external image images?q=tbn:ANd9GcSWN31vB2WcomV3IdCEwCQWwJLE7Ht1QTPJ-eLADVNho8JbUrgvwitRwbg



A pesar de que la bomba falló por una distancia considerable, no perdonó y aun pudo arrasar casi la mitad de la ciudad al caer a un costado del valle de Urakami, donde se emplazaba la ciudad. 75.000 de los 240.000 habitantes de Nagasaki murieron instantáneamente, seguidos por la muerte de una suma equivalente por enfermedades y heridas. Se estima que la suma total de muertos fue de bastante más de 140.000 personas, en su inmensa mayoría civiles.

Víctima atómica de Nagasaki

external image images?q=tbn:ANd9GcSkPGLcou-CnTYnpv_WAoYxv5Qj9tX5rXXcVG-f96e4A0L1f22JDfn3LQ





El terreno donde se encuentra la ciudad es muy montañoso y esto delimitó los efectos de las ondas expansivas de la explosión inicial. De todos modos la destrucción, el caos y el horror fue similar al de Hiroshima. Fue tal la estupefacción de los cuarteles militares y el grado de shock tanto de civiles como militares que en Nagasaki no se inspeccionó hasta después de una semana, cuando la ciudad era ya un osario silencioso. Los que lograron sobrevivir más allá del radio de acción de la bomba tuvieron que asistir a las oleadas de heridos en su mayoría graves.

En esta zona se incendiaron las estructuras de acero de los edificios de hormigón. Los árboles fueron arrancados desde la raíz y quemados por el calor. Algunas personas tuvieron quemaduras en todo el cuerpo, otros perdieron la vista, pero lo que causo impacto, fueron las progresivas deformaciones que afectaron a la población, pues estas no se manifestaban en el acto, sino que podían presentarse años, meses o semanas después de la detonacion.

external image images?q=tbn:ANd9GcQwvaMiuR5L0K1BG10AMXyeFafbBc88XuuZM1L3X8Chmkaz0oR-VSHMoGBVexternal image images?q=tbn:ANd9GcTll627LljM86T0TxoNRSMj_H_BJ2LBcu_qCI2bQP-vvWVXDWtXQU9Mar4



Terremoto en Japón

El terremoto y tsunami de Japón de 2011, denominado oficialmente por la Agencia Meteorológica de Japón como el terremoto de la costa del Pacífico en la región de Tōhoku de 2011 o Gran terremoto de Japón oriental del 11 de marzo, fue un terremoto de magnitud 9,0 MW1 que creó olas de maremoto de hasta 40,5 metros.7 El terremoto ocurrió a las 14:46:23 hora local (05:46:23 UTC) del viernes 11 de marzo de 2011. El epicentro del terremoto se ubicó en el mar, frente a la costa de Honshu, 130 km al este de Sendai, en la prefectura de Miyagi, Japón. En un primer momento se calculó su magnitud en 7,9 grados MW, que fue posteriormente incrementada a 8,8, después a 8,9 grados por el Servicio Geológico de los Estados Unidos (USGS).8 Finalmente a 9,0 grados MW, confirmado por la Agencia Meteorológica de Japón y el USGS.9 El terremoto duró aproximadamente 6 minutos según expertos.10 El USGS explicó que el terremoto ocurrió a causa de un desplazamiento en proximidades de la zona de la interfase entre placas de subducción entre la placa del Pacífico y la placa Norteamericana. En la latitud en que ocurrió este terremoto, la placa del Pacífico se desplaza en dirección oeste con respecto a la placa Norteamericana a una velocidad de 83 mm/año. La placa del Pacífico se mete debajo de Japón en la fosa de Japón, y se hunde en dirección oeste debajo de Asia.1

Dos días antes, este terremoto había sido precedido por otro temblor importante, pero de menor magnitud, ocurrido el miércoles 9 de marzo de 2011, a las 02:45:18 UTC en la misma zona de la costa oriental de Honshū, Japón y que tuvo una intensidad de 7,2 MW a una profundidad de 14,1 kilómetros. También ese día las autoridades de la Agencia Meteorológica de Japón dieron una alerta de maremoto, pero sólo local, para la costa este de ese país. El 1 de febrero había entrado en actividad el volcán Shinmoe en la provincia de Miyazaki, todo esto indica un reactivamiento de la tectónica previo al terremoto.11

external image images?q=tbn:ANd9GcTeEplplWDMFg_sF7BSUNyW8VBDS6XkyzVnqRkSk5plZyPfwFZmT9L1eA

Bomba atómica en Hiroshima, Japón

Hiroshima era una ciudad japonesa portuaria e industrial, situada en la isla principal de Japón. El 6 de agosto de 1945, Hiroshima sufrió la devastación, hasta entonces desconocida, de un ataque nuclear. Los japoneses detectaron aeronaves estadounidenses sobrevolando tierras japonesas, pero como eran pocos pensaron que no podrían llevar a cabo un ataque aéreo masivo. Solamente dieron señal de precaución para que la población se dirigiera a los refugios antiaéreos.

A las 2:45 de la madrugada del 6 de agosto, el avión B-29 llamado “Enola Gay” despego de Tinian. La bomba fue montada encima del avión para evitar un accidente nuclear al despegar. Acompañando al Enola Gay iba un avión fotográfico y otro instrumental. . A las 08:15 del 6 de agosto de 1945, el Enola Gay lanzó sobre Hiroshima a “little boy”, nombre en clave de la bomba de uranio. La bomba atómica fue preparada para detonar a 560 metros de altura sobre la ciudad. En pocos minutos, una columna de humo y fuego, de color gris-morado, surgió en la tierra, a una temperatura aproximada de 4000º C, lo que calcinó a miles de personas en el centro de Hiroshima.

Todos los edificios en el radio de 13km cuadrados desde el centro de la explosión quedaron totalmente destruidos. Unas 78.000 personas, y quizás muchas miles más, murieron o fueron gravemente heridas en Hiroshima. Tokio, a unos 700 kilómetros de distancia, perdió todo contacto con Hiroshima. El gobierno japonés envió una misión de reconocimiento para informar sobre lo que había pasado, pero de Hiroshima sólo quedaba una enorme cicatriz en la tierra, rodeada de fuego y humo. Después de la explosión sobre Hiroshima, los norteamericanos esperaban la rendición inmediata de Japón. Pero esto no sucedió. Los japoneses no sabían que se trataba de una bomba atómica. Fue un científico japonés que el 8 de agosto lo averiguo. El gobiernos japonés dio por hecho que los Estados Unidos sólo tenían una bomba atómica y, por tanto, pensaron que debían resistir y mantenerse armados, pero esta respuesta fue prevista por los estadounidenses y, como muestra de que tenían más bombas y de mayor fuerza destructiva, lanzaron la segunda bomba.





external image images?q=tbn:ANd9GcQm3kZL-NSBEUWHw9Cd2W5gEL7_8BhTaSIVfaAnhD3fbkQYiMaAIkdJQHpAexternal image images?q=tbn:ANd9GcS0wiIA-4_w5Sfzt3HssPaBj3fRtJavqYw3Uwm2pmfrfgIQbEGjhZjBlw
Conclusión/Conclusions
The Mural
(Explenation of what we did in the mural)
(steps to make it whith skeches and photographs)


La Migración
En la clase de humanidades trabajamos a fondo el tema de la migración. La migración es un fenómeno que ocurre cuando a un país le faltan oportunidades o recursos y algunas personas de este país migran a otro para encontrar lo que en su país de origen no pudieron encontrar.

En la clase de humanidades Miss Eugenia trajo una película llamada La Misma Luna. La película trato de un niño que su mama migro a Estados Unidos para conseguir mas dinero. Pero al morir la abuela del niño y él se quedo solo, entonces decide ir a buscar a su mamá pero en el camino los problemas que debe enfrentar son cada vez mas y mas difíciles.
Aqui esta un ejemplo de la migración:
external image 400px-Flujo_de_Remesas_Entre_M%25C3%25A9xico_y_Estados_Unidos_%25282006-2007%2529.png
El Debate

Miss Eugenia organizo una plática de personas que forman parte de nuestra comunidad (Instituto Alexander Bain). Nos contaron sus experiencias al migrar a Estados Unidos, algunos de manera legal pero otros de manera ilegal. Nos contaron paso a paso su viaje y los problemas que enfrentaron al hacerlo. Fue muy interesante conocer su experiencia.
Miss Eugenia nos dijo que íbamos debatir el tema de la migración. Nos dividimos en dos bandos. El bando a favor y el bando en contra. Nosotros no elegimos en que bando queríamos estar, dependía de tu número de lista estabas a favor (números pares) o en contra (números nones). Dependiendo de tu bando investigabas los argumentos y razones con las que ibas a debatir.
Para organizar mejor la información la miss nos dio un Organizador Gráfico. En el cual pusimos nuestros argumentos y razones por la cual estar a favor o en contra del tema. Gracias a este Organizador Gráfico nuestra información quedó completa, razonable y organizada.
Basada en la información que ya teníamos hicimos algo llamado Ensayo Persuasivo. Esto era como un escrito de porque migrar o no a los Estados Unidos. Y en este ensayo debíamos convencer a las personas de que opción era la mejor.
Después de mucho investigar, los bandos se juntaron para saber y completar la información. Pero sobre todo nos juntamos para organizarnos y estar preparados para el debate. Elegimos a tres representantes y a un conclusioncita. Los representantes iban a hablar por todo el equipo y el conclusioncita iba a cerrar el debate con puntos que el bando contrario no pudo debatir.
Llegó el día del debate. Todos llegamos y tomamos nuestros respectivos lugares. En el debate muchos tenían razón en ambos bandos. Y todos debatían las ideas del bando contrario. En el debate había cinco jueces. Dos maestras del Alexander, dos padres de familia y la directora de español que es Miss Maru del Real. Al igual que había un público que estaba conformado por algunos padres de los niños que participaban en el debate.
Con este trabajo aprendimos mucho sobre la migración, pero sobre todo aprendimos a debatir. Y a proteger nuestras ideas. Esto lo logramos investigando y también ayudo ver verdaderos debates o que nos hablaran de ellos. Creo que esto nos ayudo mucho a formarnos como personas, ya que el debate lo, usamos, y usaremos todo la vida. Y entre mas lo practiquemos mejor lo sabremos usar. La relación que tuvo esta actividad con nuestro proyecto fue poder ver como dos países diferentes en dos regiones diferentes (Estados Unidos- Norte America y México- Latino America). Durante esta actividad vimos como muchas veces estos países discuten, se relacionan, etc.…, pero lo que es importante para nosotros es que lo hacen de una manera pacifica, es decir sin causar guerras y sin agresiones.
Esta actividad nos pareció muy interesante y divertida.
debate1.jpgdebate2.jpgdebate_3.jpg


Organizador gráfico que usamos para nuestro debate:

img075%20%281%29.jpg
Ensayo Persuasivo que utilizamos en el debate

Participación en el debate
(fotos y videos)

Conclusiones del debate


Literature Gender


L I T E R A T U R E

  • LITERATURE

To start talking about the Far East Literature, we have to understand first what is Literature.

Literature is the art that uses the word as an instrument.

It refers to the group of literature production of a nation. About a genre or period.

It is about an artistic work that comunicates and express ideas, feelings, stories fictional or non ficitional through the words.

  • GENRES IN LITERATURE

The literary genres are a little bit difficult to organize, the main ones are

Ficitional

Non Fictional

Aliterary genreis a category ofliterarycomposition.

For ages the concept have been clasified in three groups or categories depending to its contents since Aristotels as:

-EPIC

-LIRIC

-DRAMATIC

In our days it still exists the same clasification with different names

-NARRATIVE

-POETRY

-THEATRE.


  1. LIRIC GENRE: Express the world of the author as a subjective way , showing its emotions and feelings in a very deep reflection. Normally it is written in verse or prose.

Himn

Song

Satire

Epigram
  1. EPIC GENRE: It tells the different events that the main character lived. It is purely objective. It used to be written in verse but also in prose.

Epopeye

Epic poetry

Romance

Fable

Fairy Tale

Novel

Story

Legend

  1. DRAMATIC GENRE: Are the works that are written in dialogues and are made to been represented. In this kind of works the author tries to show diferrent conflicts.they can be written in verse or prose.

Tragedy

Comedy

Drama

Opera
  • FAR EAST ASIAN LITERATURE

The most representative and important of the Far East Asian Literature are

1.- Chinese Literature

2.- Japanese Literature

3.- Korean Literature
  1. CHINESE LITERATURE

It was the most important of all. It influenced all of the Far East Asian Literature. Chinese literature dates back thousands of years. There exists archives from antique literature till this time. Some of the most important and classical works of the Chinese Literature are very popular and have been printed constantly through out the years one is the Dao de Jing (The Road To The Power) a religious book about Taoism and Pinyin (The Art Of War) it is about military strategies.

That is why we can say that Chinese Literature has always been not only about a reflection of the society and life , but it also is about politics.

Another way China influenced Japanese and Korean Literature was with two of the Four Great Inventions: paper making and printing.
  1. JAPANESE LITERATURE

Since the beginning Japanese Literature was influenced by the Chinese culture and Literature. Also Indian literature helped with the Buddhism in Japan. Finally Japanese writers began to write in a personal style when writing about Japan its life and culture. In the 19th century Japan opened his doors to the Western trading and combined with the Eastern Literature.

It is considered that we should read literature in its original way. Many of the Japanese words and phrases are very difficult to translate.

Japan has a very rich tradition and is reflected in its written works through years. That’s why it is very difficult to clasifie the period of the Japanese Literature.
  1. KOREAN LITERATURE

Also influenced by the Chinese Literature. The most important aspect of the Korean literature is that through the 3000 years of its literary history, it has been witten in both Hanja and Hangul (Korean script).

It is classified in classical and modern periods, but some times it is difficult to define,

Something relevant is that Korea is home of the world's first metal and copper type, world's earliest known printed document and the world's first featural script, also known as featural alphabet where the shapes of a letter and the sound has its own importance.


Referencias
Referencias de informacion
Referencias de Imágenes
http://rincondepanda.wordpress.com/category/japon-y-sus-celebraciones/
http://www.fao.org/docrep/005/y1997s/y1997s0r.htm
com.mx/search?hl=es&cp=39&gs_id=1&xhr=t&q=egiones+naturales+de+asia+oriente+mapas&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&biw=1272&bih=614&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=CyS0T4eqHaLEsALv28SdAQ#um=1&hl=es&tbm=isch&sa=1&q=regiones+naturales+de+asia&oq=regiones+naturales+de+asia&aq=f&aqi=g3g-S1&aql=&gs_l=img.3..0l3j0i24.9968.9968.3.10396.1.1.0.0.0.0.95.95.1.1.0...0.0.y1W-qNbzN3I&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=7bb8b0ccf1143df4&biw=1272&bih=611
bibliografía
Blasco, F., Bellan, M.F. & Aizpuru, M. 1996. A vegetation map of tropical continental Asia at scale 1:5 million. Journal of Vegetation Science.
Columbia Encyclopedia. 2001. The Columbia Encyclopedia. Sexta edición. www.bartleby.com/65/wa/
FAO. 1989. Classification and mapping of vegetation types in tropical Asia. FAO, Roma.
Gunin, P.D. et al. (eds). 1999. Vegetation dynamics of Mongolia. Geobotany 26. Dordrecht, Los Países Bajos, Kluwer Acadamic Publishers.
Laboratorio de Ecología de Toulouse (LET).2000. Ecofloristic zones and global ecological zoning of Africa, South America and Tropical Asia, by M.F. Bellan. Roma, FAO
Numata, M. et al. (eds). 1975. Studies in conservation of natural terrestrial ecosystems in Japan. Part 1. Vegetation and its conservation. Japan International Biological Program (JIBP) Synthesis, Volumen 8. Tokio.
Satoo, T. 1983. Temperate broad-leaved evergreen forests of Japan. En Temperate broad-leaved evergreen forests. Ed. J.V. Ovington. Ecosystems of the World 10. Amsterdam, Elsevier.
UNESCO/FAO. 1969. Vegetation map of the Mediterranean zone. Explanatory notes. Arid zone research, XXX. Roma.
Whitmore, T.C. 1981. Wallace’s line and plate tectonics. Oxford, UK, Monographs on biogeography.
Whitmore, T.C. 1989. Southeast Asian tropical forests. En Tropical rain forest ecosystems: biogeographical and ecological studies. Eds. H. Lieth & M.J.A. Werger. Ecosystems of the World 14b. Amsterdam, Elsevier.
Zhu, Z. 1992. Geographic distribution of China’s main forests. Nanjing, China, Universidad Forestal.
Zohary, M. 1973. Geobotanical foundations of the Middle East. Volúmenes 1 y 2. Stuttgart, Alemania, Gustav Fischer Verlag.
http://es.wikipedia.org/wiki/Qipao
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Qipao.jpg?uselang=es
http://es.wikipedia.org/wiki/Asia#Caracter.C3.ADsticas_de_la_poblaci.C3.B3n
http://es.wikipedia.org/wiki/Vestimenta_japonesa
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Empress_Nagako-1926.jpg?uselang=es
http://www.juegosenlondres2012.com/atletas/liu-xiang.htmlhttp://www.juegosenlondres2012.com/atletas/dong.htmlhttp://www.juegosenlondres2012.com/atletas/lu-chunlong.htmlhttp://es.wikipedia.org/wiki/Nagasaki#Efectos del bombardero
http://www.google.com.mx/imgres?imgurl=http://farm3.static.flickr.com/2499/4131873223_806bec0cde.jpg&imgrefurl=http://www.blogitravel.com/2009/11/numeros-chinos-numeracion-de-china/&h=144&w=500&sz=23&tbnid=fTZxBjs7bwJZCM:&tbnh=36&tbnw=126&prev=/search%3Fq%3Dnumeros%2Bchinos%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=numeros+chinos&docid=UXeUFns8uWgGNM&hl=es&sa=X&ei=bpy1T5N54rTaBbeXoccJ&ved=0CH4Q9QEwBg&dur=339
http://www.gio.gov.tw/taiwan-website/5-gp/newyear/culture35es.htm
http://es.wikipedia.org/wiki/Agricultura

http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_science_and_technology_in_China

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Science_and_technology_in_Malaysia

http://www.monografias.com/cgi-bin/search.cgi?query=musica%20de%20china

http://en.wikipedia.org/wiki/Featural_alphabet
http://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_literature
http://en.wikipedia.org/wiki/Korean_literature
http://en.wikipedia.org/w/index.php?search=LITERATURA+KOREA&button=&title=Special%3ASearch
http://www.complete-review.com/maindex/fareast.htm
http://www.misrespuestas.com/que-es-la-literatura.html
http://pandora.cii.wwu.edu/vajda/ling201/test4materials/WritingHANDOUT.htm
http://genresofliterature.com/
http://literature.pppst.com/genres.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Literary_genre

://www.japaneselifestyle.com.au/culture/japanese_literature.html